søndag den 15. juli 2018

Kanelsnegle i fad

Kanelsnegle i fad

Mathilde er ved at bage til os, disse herlige snegle er lavet med en dej der kan bruges både til boller, snegle og brunsviger, så kan man jo lave dobbelt portion og lave lidt af hver, smart ik:-)
Dej:
25 gr. Gær
4 dl. Lunken mælk
100 gr. Smeltet smør
1 æg
12-13 dl. Hvedemel
1 dl. Sukker
1 tsk. Salt
evt. 1 tsk. Stødt kardemomme.

Gæren opløses i lunken mælk og rør sukker og salt i. Smelt smøret, hæld halvdelen af melet i mælken og tilfør ægget, hæld forsigtig det smeltede smør i mens røremaskinen kører, pas på det ikke er for varmt. Tilfør så resten af melet til dejen er samlet men stadig lidt klistret, det er ikke sikkert du skal bruge det hele. Til snegle som skal rulles ud, kan tilføres lidt mere mel så den ikke hænger i bordet.
Sæt nu dejen til hævning i 45 min. til den er hævet til dobbelt størrelse.

Remonce:
150 gr. Smør
200 gr. Brun farin
1 spsk. Kanel
Fyldet røres blødt og lækkert.

Dejen rulles ud og fyldet smøres på, skæres i 20-24 stk. som placeres i en smurt bageform hvor de knap skal røre hinanden. 
Efterhæver i 30 min. pensles med æg og bages ved 200gr. i ca. 12-15 min.
Boller ved 200 gr. i 12-15 min.
Brunsviger ved 175 gr. i 15-20 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar