lørdag den 4. april 2020

Havregrynskager med ekstra luksus

Det er lørdag og jeg har lovet kage, faktisk sukkerfri kage, men jeg ved ikke hvad det er med mig lige nu  jeg kunne ikke lige finde på noget. Har længe tænkt på havregrynskager og hvis de så blev fyldt med chokolade og smørcreme, så kunne de vil ikke blive ret meget bedre.

Du skal bruge:
150 gr. Smør
250 gr. Sukker
1 tsk. vaniliesukker
2 æg
3 spsk hvedemel
2 tsk bagepulver
250 gr. Havregryn

Smelt smør og rør med sukker og æg. Kom mel, bagepulver, havregryn i en skål og bland det godt. Vend sammenrend smørmassen.
Sæt 8 kager af på en bageplade ca. En spsk fuld og bag ved 175 gr. i varmluft i ca. 10 min til de er gyldne i kanten. Køl af på rist, hvorefter de kan flyttes fra bagepapiret.

Smelt chokoladen og smør en god klat midt på bunden af alle kagerne.

Til smør cremen skal du bruge:
200 gr. Sukker
1 dl. Vand
1 tsk vanille
250 gr smør
2 æggeblommer

Kog sukker, vand og vanilje i en gryde til sukkeret er opløst. Køl det helt af. Pisk det bløde smør med æggeblommer og hæld langsomt sukkermassen i og pisk til du har en blød smørcreme som sprøjtes på den ene bund og ligges sammen med endnu en bund.
Værsgo så er der kage til eftermiddags teen❤️🙏🏻🌸


Ingen kommentarer:

Send en kommentar