lørdag den 12. oktober 2019

Medaljer


Medaljer minder mig om min farmor, hun havde altid til lige at ligge en medalje sammen hvis man kom på besøg.
Her er min udgave af en klassisk medalje med creme, syltetøj og flødeskum. 

Mørdaj til bundene:

70 gr. Flormelis
250 gr. Mel
150 gr. Smør
vaniliepulver
Lidt vand til at samle dejen. 

Dejen ligges lidt på køl og rulles ud, hvorefter der stikkes runde kage ud. Gerne lidt store. 

Halvdelen pyntes med glasur den anden halvdel sprøjtes der i kanden med flødeskum i midten kom jeg en teske hj. brombærsyltej og oven på det en god klar hj. Vaniliecreme. Så ligges låget på og jeg pyntede yderligere med et kant af små flædesumsroseter og en frisk bær i midten. Må sige at det ser lækkert ud🙏🏻🌸❤️

Hj. Lavet vaniliecreme:

4 æggeblommer
50 grSukker
25 gr Maizena
5 dl Mælk
1 stk Vaniljestang 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar