fredag den 27. juli 2018

Tigermælk

Vi eeeelsker tigermælk hos os.
Men hvad er det egentlig?
Jo meget simpelt, Is og Kakaomælk.
Jeg tænkte så, at der måtte lidt udvikling til, så her er der brugt chokoladeis og vanilieis, samt kakaomælk.
Den er toppet med 3 forskellige slags guf og lidt hjemmelavede kyskager. Her er der så lige sneget sig en helt alm. vaffel ind.

Guf har jeg lavet efter denne opskrift:

2 bæger past æggehvider
300 gr. sukker
1 dl vand

Bring sukker og vand i kog i en lille gryde. Imens det koger piskes hviderne stive, det er en god ide at bruge en maskine, for det tager lang tid.
Lad sukkersiruppen  koge i et par minutter til sukkeret er helt opløst. Så er det bare at hælde det meget forsigtigt i en tynd stråle i æggehviderne mens der piskes godt. Forsæt til massen er kold, det tager lidt tid, ca. 15 min. Mit guf var lige ved at vokse ud af skålen, men havde også lavet en stor portion.

Jeg lavede så 3 forskellige smage, en med lakrids, en med vanilie og en med jordbær.

Til guf med lakrids: tilføj 1-2 spsk lakridssirup. Mums, klart min ynglings....
Til guf med vanilie: tilføj et godt drys vaniliesukker, eller vaniliestang.....
Til guf med jordbær: tilføj 2-3 spsk. jordbærsyltetøj, undgå for mange bær.

Put den færdige guf i sprøjteposer og luk med en klemme, så er du klar til at lave isdesserter.. Opbevar det i køleskabet, hvor det holder sig fint i et døgnstid.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar