søndag den 15. juli 2018

Cake boss kage

Man kan kun blive inspireret når man ser Cake Boss, vilde kager. Det er nu ikke så meget udtrykket jeg søger men bunden og den helt hvide smørcreme. Så den gik jeg på jagt efter på nettet. De kommer så her i min udgave. Det skal siges at det var vildt sjovt at sprøjte kagen op, denne kage er første forsøg og fyldt med smørcreme, hindbærsylt og hakket mørk chokolade.

Cake Boss sponge bund:
4 æg
400 g sukker (OBS; det er sindssygt meget sukker, overvej evt at skære lidt ned på det og tilføj lidt ekstra vanilje)
1 tsk vanille ekstrakt
1½ dl mælk
60 g smør/margarine
250 g mel
2 tsk bagepulver
½ tsk salt

Æggene piskes længe ved høj hastighed ca. 5 min, så tilsættes sukker og der piskes videre i 5 min ved høj hastighed, brug en røremaskine hvis muligt. Tilsæt vanilje og sigt mel og bagepulver i æggene skiftevis med mælken.
Det er pisketiden der er vigtig....
der er til 2 små runde forme på ca. 20 cm.
De bages ved 160 grader i en times tid, til dejen ikke hænger i strikkepinden når du stikker i den.
Afkøl i formen i 10 min og tag den ud af formen og afkøl på en rist til den er hel kold. Bunden deles i 2 og ligges sammen med det ønsket fyld.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar